Gyerekesély Bizottság SZMSZ
Putnok
EFOP-1.4.2-16- 2016-00031 Gyerekesély Program megvalósulása Putnok járásban
c. projekt
Gyermekesély Bizottságának
Szervezeti és Működési Szabályzata és Ügyrendje
Elfogadva
Tamás Barnabás
elnök
Putnok
EFOP-1.4.2-16- 2016-00031 „Gyerekesély Program megvalósulása Putnok járásban” c. projekt
Gyermekesély Bizottságának
Szervezeti és Működési Szabályzata és Ügyrendje
A járási gyerekesély bizottság célja, hogy komplex gyermek- és ifjúsági politikát valósítson meg a járási gyermekszegénység elleni küzdelem területén, ennek érdekében a térségi fejlesztések megalapozásában, a gyerekirodával, a többcélú kistérségi társulással és a projekt megvalósítóival együttműködve, hogy az a gyermekek, a fiatalok és családjaik helyzetének javítását szolgálja. Így biztosítva, hogy megerősödjön a térségi szereplők és a családok részvétele a gyermekszegénység megelőzését és leküzdését szolgáló stratégiai programok megalkotásában és megvalósításában és elősegíti a gyermekeket és családjaikat segítő szolgáltatások minőségének, eredményességének és elérhetőségének javítását.
A projekt részeként megalakult Gyermekesély Bizottság szervezeti és működési szabályzatát, valamint ügyrendjét az alábbiak szerint alkotja meg:
I.
A Gyermekesély Bizottság (a továbbiakban GYEB) feladatai
1. Kialakítja működési szabályzatát.
2. Éves munkatervet állít össze.
3. Figyelemmel kíséri a Járási Gyerekesély Programot. Ennek érdekében a Bizottsági üléseken az EFOP-1.4.2-16 azonosító számú pályázat vezetői rendszeresen beszámolnak a megvalósult programokról és ismertetik a soron következő terveket.
4. A Pályázat megvalósítási idejére, és a kötelező fenntartási időszakra szóló Gyerekesély cselekvési programot és forrástérképet készít el. A forrástérképnek tartalmaznia kell, hogy a cselekvési programot milyen saját, pályázati és egyéb források felhasználásával kívánja a GYEB megvalósítani.
5. A projekt szakmai pénzügyi megvalósításáról a végrehajtás aktuális állapotáról a projektgazdának beszámolót kell tartani az EMMI illetékes szervezeti egységei részére a szervezeti egységek által kért formában, a GYEB által jóváhagyva.
6. Járási stratégia fellülvizsgálata, támogatása.
7. A helyi szükségletek alapján dönt a krízishelyzeteket megelőző és azokat kezelő, esélynövelő megoldások támogatásáról.
8. A GYEB feladatainak szakszerűbb, hatékonyabb és gyorsabb ellátása érdekében albizottságot hoz létre:
a. Krízisalap Albizottság három fővel
II.
A GYEB tagjai
1. A GYEB 7 állandó tagból, és a projekt megvalósító szakmai koordinátorokból álló döntéshozó és koordináló szervezet. A GYEB tagjait Putnok Város polgármestere kéri fel a feladat ellátására.
2. A módszertani támogatást biztosító EFOP 1.4.1. kiemelt projekt képviselője (lehet több is, a kiemelt projekt konzorciumi feladatelosztása alapján) állandó meghívott tagja a GYEB-nek, a tagságra vonatkozó jogosultságokkal.
3. A GYEB tagjainak tagsága az alakuló ülés időpontjától, a tagságra vonatkozó felkérés elfogadásával jön létre.
4. A GYEB tagság megszűnik:
a. lemondással
b. a GYEB megszűnésével
c. a tag halálával
d. Putnok Város polgármestere által történő visszahívással
5. A GYEB tagságról való lemondást a GYEB elnökéhez kell benyújtani, a tagság a közlés napjával szűnik meg.
6. A GYEB tagjainak névsorát az SZMSZ és Ügyrend függeléke tartalmazza.
7. A megüresedett bizottsági tagságra Putnok Város polgármestere – a megüresedéstől számított 10 napon belül – új tagot kér fel.
8. A projekt teljes időtartama alatt kötelező GYEB működtetése. A GYEB tagjai a bizottságban való részvételükért díjazásban semmilyen módon nem részesülhetnek. A bizottsági munkában való részvétel költségei (pl. utazás, stb.) elszámolhatók. A felmerült költségek jogosságát a szakmai vezető igazolja, kifizetését az elnök engedélyezi.
III.
A GYEB működése
1. A GYEB magalakulását követően, évi 4 alkalommal lehetőleg negyedévente tartja üléseit.
2. A GYEB ülését az elnök hívja össze. Az ülésre szóló meghívót a tervezett ülés időpontja előtt legalább öt nappal kell az érintettek részére megküldeni.
A meghívó tartalmazza:
a. az ülés helyét és idejét
b. a javasolt napirendi pontokat és előadóit
3. A GYEB ülése nyilvános, GYEB ajánlásait, határozatait a honlapon közzéteszi.
4. A GYEB ülés meghívóját a tagok részére, személyesen/ postai úton vagy elektronikus úton kell megküldeni.
5. Az ülés akkor határozatképes, ha azon a tagok több, mint 50 %-a jelen van.
6. A GYEB ülésére külső szakértő is meghívható, ha azt a projekt megvalósítása indokolja.
7. Rendkívüli GYEB ülés összehívását három tag kezdeményezheti a napirend megjelölésével. A javaslatot az elnökhöz írásban kell benyújtani. Az elnöknek az ülést össze kell hívnia a kezdeményezést követő öt napon belül.
8. A GYEB napirendjét az elnök határozza meg, a napirendhez bármely tag és állandó meghívott kiegészítést, javaslatot tehet.
9. A GYEB az ülés napirendjéről – az ülés kezdetekor – vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
10. A GYEB ülését a titkár, a projekt szakmai vezetője vezeti.
11. A GYEB üléseiről jegyzőkönyv készül, mely tartalmára vonatkozóan a Magyarország önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. §-ában foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.
12. A jegyzőkönyvvezetői feladatokat az ülés elején felkért személy látja el.
IV.
A GYEB ülésének vezetésével kapcsolatos általános szabályok
1. A GYEB ülése nyilvános. Az ülésen bármely állampolgár szabadon részt vehet és az ülésvezető előzetes engedélyével felszólalhat.
2. A GYEB ülését a titkár vezeti le.
3. A GYEB elnöke az ülés vezetése során:
a) megállapítja a határozatképességet, határozatképtelenség esetén azonos napirenddel, 1 órán belül határozatképessé válik a GYEB, és 1/2 óra múlva változatlan tartalommal az ülést megtartja.
b) megnyitja az ülést,
c) ismerteti a napirendi javaslatot,
d) előterjesztésenként szavazásra bocsátja a döntési javaslatot és megállapítja a szavazás eredményét.
e) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,
f) berekeszti az ülést.
4. A GYEB tagjait titoktartási kötelezettség terheli a tudomásukra jutott személyes adatok és információk tekintetében.
V. A tanácskozás rendje
1. A GYEB ülésein a bizottság tagjai szavazati joggal vesznek részt.
A tanácskozási joggal résztvevők javaslatokat tesznek, véleményeket fogalmaznak meg, szakmai segítséget nyújtanak a döntésekhez.
A GYEB elnöke a napirendek sorrendjében minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a GYEB elnöke soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
A GYEB elnöke bármely bizottsági tag javaslatára tárgyalási szünetet rendelhet el.
A napirend vitáját a GYEB elnöke a döntéshozatal előtt összefoglalja, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
A GYEB elnöke az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.
Ha a döntést nem igénylő napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a GYEB elnöke a vitát lezárja.
VI. Döntéshozatal
1. Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani.
A GYEB akkor határozatképes, ha az ülésen a bizottsági tagok több mint a fele jelen van.
Határozatképtelenség esetén azonos napirenddel, 1/2 órán belül határozatképessé válik.
A GYEB a döntéseit (határozat) nyílt szavazással hozza meg. A szavazás kézfelemeléssel, illetve „igen” vagy „nem” szavazattal történik.
A kötelező határozaton túl, egyéb tárgyban is hozhat határozattal elfogadott döntést, ha azt az ülésen valamely tag indítványozza, és a többség egyetért vele.
A javaslat elfogadásához a jelenlévő GYEB tagok több mint felének „igen” szavazata szükséges.
Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.
A szavazás eredményét a GYEB elnöke állapítja meg és ismerteti a döntést.
VII. A GYEB irányító szerve
1. A GYEB irányító szerve: a három fős elnökség.
2. Az elnökség tagjai: A GYEB elnöke, a projekt projektmenedzsere. és a szakmai vezető”
3. Az elnökség a GYEB ülései között ellátja a GYEB működésével kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a döntések végrehajtásáról.
4. Az elnökség a GYEB ülésein beszámol a két ülés között eltelt időszakban végzett munkáról.
VIII.
Albizottságok
1. Az Albizottság tagjainak személyére a GYEB elnöke tehet javaslatot.
2. Albizottság működésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat szakmai vezető által kijelölt szakmai megvalósító munkatárs, mint asszisztens látja el.
3. Az Albizottságok tagjainak névsorát a 2. sz. függelék tartalmazza
IX.
Az Albizottság működése
1. Az albizottság tagjai közül az alakuló ülésen – nyílt szavazással – elnököt választ.
2. Az Albizottságok működésére vonatkozóan a GYEB működésére vonatkozó jelen SZMSZ II. fejezetében foglaltakat kell alkalmazni, azzal, hogy az Albizottság ülésének összehívása, az ülés levezetése az albizottság elnökének jogköre és feladata. Az Albizottságok üléseinek összehívását a GYEB elnöke is kezdeményezheti.
3. Az Albizottság akkor határozatképes, ha azon a kijelölt asszisztensen kívül legalább két tag is jelen van.
4. Az albizottsági tagság megszűnésére a II. fejezet 3. pontjában foglaltak az irányadók.
5. A megüresedett Albizottsági tag helyét a GYEB soron következő ülésén be kell tölteni.
X.
Az Albizottság feladata
1. Krízisalap Albizottság:
Ø a „Krízisalap” felhasználására beérkezett javaslatok, kérelmek elbírálása
Ø Javaslat a „Krízisalap” feladatok közötti és szociális szolgáltatók közötti arányainak meghatározására, átcsoportosítására
Ø az albizottság szakterületéhez tartozó, a gyermekesély stratégiához és a cselekvési programhoz kapcsolódó javaslatok kidolgozása a GYEB részére.
XI.
Krízisalap felhasználhatósága
A projektben foglalt krízisalap hozzájárulást szociális alapon az alábbi költségekre lehet felhasználni:
· Szakellátásba való bejutással kapcsolatos utazási költség,
· Téli időszakban olyan költségek (hétvégére élelem, tüzelő, pelenka, tápszer,stb.) melyre a helyi önkormányzati segélyezési gyakorlat nem tud reagálni a probléma súlyosságának megfelelően.
· Előre nem látható krízishelyzetekkel, pl:baleset, mely szintén azonnal segítséget, támogatás igényel.
· Orvosi javaslatra rendelt gyógyászati segédeszközök beszerzése (lúdtalpbetét, szemüveg stb.)
XII.
A GYEB ügyiratkezelése
1. A GYEB működésének adminisztratív és szakmai hátterét a Gyermekesély Iroda , elkülönült szervezeti egységeként biztosítja.
2. A GYEB részére érkezett iratokat az érkezés napján érkeztetni, majd iktatni kell.
3. A GYEB részére érkező leveleket a GYEB titkára, vagy az általa megbízott személy bontja, adja tovább ügyintézésre.
4. A GYEB által küldött leveleket, megkereséseket a GYEB elnöke, vagy titkára, vagy az általa megbízott személy írja alá.
5. A GYEB ügyviteli munkájáért a GYEB titkára felel.
6. A jegyzőkönyvek készítése:
a) A GYEB és az Albizottság üléséről jelenléti ívet, jegyzőkönyvet és fotódokumentációt kell készíteni. Elkészítéséről a Gyermekesély Iroda asszisztense gondoskodik, és vezeti a jegyzőkönyvet.
b) A jegyzőkönyv tartalmazza:
· az ülés helyét, idejét
· a megjelent bizottsági tagok és meghívottak nevét a jelenléti ív szerint
· a távolmaradt bizottsági tagok nevét és a távollét okát
· az elfogadott napirendet és előadóit
· napirendi pontonként a tanácskozás lényegét, fontosabb megállapításokat, ellenvéleményeket
· a szavazás számszerű eredményét
· a hozott határozatokat
c) A GYEB és Albizottság üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és mellékleteit (előterjesztéseket) és a jelenléti ívet.
d) A GYEB üléseiről készült jegyzőkönyvet a GYEB elnöke, vagy az ülés levezetője, és a GYEB által megválasztott hitelesítő írja alá. A hitelesítő személyéről a bizottság az ülés elején határoz.
e) Az Albizottság ülésén készült jegyzőkönyvet az Albizottság elnöke írja alá.
f) A jegyzőkönyv 2 példányban készül.
g) A jegyzőkönyv egy eredeti példányát az Irányító Hatóság kérése esetén az aktuális időszakos beszámolóhoz csatolni kell.
h) A határozatok nyilvántartása:
· A GYEB határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következő minta szerint:
…/év. (hó. nap) GYEB sz. határozat a …..határozat tárgyának megjelölésével
· A GYEB Albizottság határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következő minta szerint:
…/év. (hó. nap) ……. Albizottság sz. határozat a …..határozat tárgyának megjelölésével
· A bizottsági határozatokról évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartás készül.
· A kötelezően határozattal hozott döntésekről szóló határozatokat az Irányító Hatóság kérése alapján az időszakos beszámolóhoz csatolni kell.
XII.
Záró és egyéb rendelkezés
1. A GYEB tagjai a bizottságban való részvételükért díjazásban semmilyen módon nem részesülnek.
2. A GYEB a projekt befejezését követő 5 évig fenn kell tartani.
3. A GYEB dokumentumai a Gyerekesély Irodában kerülnek tárolásra.
Jelen SZMSZ az elfogadás napján lép hatályba, s visszavonásig érvényes.
Putnok,
Tamás Barnabás
elnök
1. számú függelék: A GYEB tagjai:
2. számú függelék: Az Albizottság tagjai
1. számú Függelék:
A GYEB állandó tagjai
· Putnok Város Polgármestere – Tamás Barnabás
· Humánszolgáltató Központ vezetője – Rémiás Attiláné
· Védőnői hálózat vezetője – Szegedi Krisztina
· Egészségház vezetője – Szalai Timea
· Putnoki Biztos Kezdet Gyerekház vezetője- Demeterné Kepecz Mónika
· Család és Gyermekjóléti Szolgálat vezetője – Csrefkó Marianna
· Iskolák képviselője – Kalózné Gerendai Márta
Tagsági jogosultságokkal rendelkező állandó meghívott az EFOP-1.4.1 képviseletében:
· SZGYF országos szakértő - Szabados Tünde,
· Magyar Máltai Szeretetszolgálat koordinátor- Németh Julianna
A projekt szakmai megvalósítók:
· Szakmai vezető – Barasits Eszter
· Projektmenedzser – Borsi Katalin
· A projekt szakmai koordinátorok- Dulai Nikolett, Kissné Bán Anita, Molnár Erik, Póczosné Angyal Tünde, Vas István
· Krízisalap szakmai asszisztens – Nagy Nikoletta Julianna
2.számú Függelék:
A Krízisalap Bizottság tagjai:
1. Rémiás Attiláné
2. Demeterné Kepecz Mónika
3. Barasits Eszter
4. Nagy Nikoletta Julianna
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza