Ajánló - Szárnyalás - Játékgyűjtemény pedógógusoknak
Az alábbi játékgyűjteménnyel szeretnénk segíteni az Ön munkáját, és ötleteket adni ahhoz, hogyan teheti változatosabbá a tanítási napokat, hogyan csempészhet be azokba játékosságot, miközben ezek a játékok segítenek a diákcsoportnak egymás megismerésében és Önnek abban, hogy minél gyorsabban csoporttá formálja a kezdetben egymásnak teljesen idegen tanulókat.
Kedves Pedagógus Kolléga!
Az alábbi játékgyűjteménnyel szeretnénk segíteni az Ön munkáját, és ötleteket adni ahhoz, hogyan teheti változatosabbá a tanítási napokat, hogyan csempészhet be azokba játékosságot, miközben ezek a játékok segítenek a diákcsoportnak egymás megismerésében és Önnek abban, hogy minél gyorsabban csoporttá formálja a kezdetben egymásnak teljesen idegen tanulókat.
A játékokat négy kategóriába osztottuk fel, az első csoportba azokat soroltuk, amelyek segítségével az egymásnak még ismeretlen diákok gyorsan, játékosan tanulhatják meg egymás nevét, és tudhatnak meg minél többet a másikról, miközben más körülmények között talán nehezebben, hosszabb idő elteltével nyílnának meg. A játékok segítségével szinte észrevétlenül árulnak el magukról fontos dolgokat, így máris a csoport részévé válnak valamennyien.
A gyűjtemény e mellett tartalmaz csoportépítő, kommunikációs, ráhangoló-hangulatoldó, valamint a mozgásos játékokat. Noha ezeket négy különböző csoportban találja meg az olvasó, gyakran egy-egy játék többféleképpen is hasznosulhat. A kommunikációs játékok, melyek célja a verbális és nonverbális kommunikációs készségek fejlesztése, sokszor ugyanúgy önismereti és csoportépítő funkciót is betöltenek, mint a kifejezetten csoportépítést célzó gyakorlatok.
A ráhangoló-hangulatoldó játékoknak, pedig nincs más szerepe, mint hogy egy nehezen induló nap kicsit meglóduljon, a diákok 15-20 perc alatt feloldódjanak, szívesebben kezdjenek neki az aznapi feladatoknak.
A mozgásos játékok játszhatók akár a tanteremben, akár a szabadban, ha éppen szükség van egy kis fizikai felfrissülésre.
Érdemes a játékokat az egyszerű névtanuló, ismerkedő játékokkal kezdeni, majd fokozatosan egyre bonyolultabb, több odafigyelést és nagyobb bizalmat igénylők felé haladni.
A játékok többsége nem igényel többet 15-20 percnél, külön feltüntettük a szükséges kellékeket azoknál, amelyekhez valamilyen eszköz, anyag szükséges. Ezek általában az iskola falain belül könnyen fellelhető dolgok.
A játékleírásokat követően megtalálja azok forrását. A játékok előtt található szám minden esetben a fellelhetőséget jelzi. Tehát az 1-es számmal jelölt játékok az 1-es számú forrásból származnak.
Reméljük, hogy a játékok részben segítséget adnak Önnek munkájához, részben, pedig sok kellemes pillanatot szereznek diákjainak.
Munkájához sok sikert kívánunk!